Наследникът на телескопа Hubble ще бъде изстрелян през 2018 година

Наследникът на телескопа Hubble ще бъде изстрелян през 2018 година
Снимка: Thinkstock

Изграждането на космическия телескоп, който ще наследи легендарния Hubble върви по план, докладваха представители на Националната космическа агенция на САЩ (NASA) пред Конгреса, пише Space.com. Телескопът James Webb (JWST), чието изстрелване е планирано след три години, ще се „впери поглед“ дълбоко в Космоса, за да помогне на учените да разберат повече за устройството на Вселената. След като замести Hubble, JWST ще започне да изпраща удивителни изображения от позицията си на около 1.5 милиона километра от Земята. Телескопът дори ще може да служи за откриване на екзопланети, които се намират сравнително близо.

Изграждането на струващия 8.8 милиарда долара телекоп беше съпътствано от редица забавяния и преизчисления на разходите, но сега NASA потвърждава, че инструментът ще е готов да полети през 2018 година. “Изграждането на следващата забележителна космическа обсерватория, която действително е най-мощният проектиран досега космически телескоп, е рамките на бюджета си и върви по план, за да се изпълни планираната дата на изстрелване - октомври 2018 година”, казва Джон Грънсфелд от Агенцията.

Учени: Не следвайте примера на Анджелина Джоли!

Учените съветват жените да се въздържат от последване на примера на Анджелина Джоли, която обяви, че се е подложила на операция по отст...

В момента инженерите на NASA тестват слънчевия щит с размери на игрище за тенис, разработен да поддържа температурата на инструментите достатъчно ниска, за да функционират нормално. След изстрелването си, телескопът ще използва чувствителните си уреди, за да търси обекти в младата Вселена. JWST би могъл да помогне на учените да открият как са се формирали галактиките.