Руски астрономи откриха потенциално опасен астероид

Руски астрономи откриха потенциално опасен астероид

Единствената в Русия мрежа от роботи-телескопи "Мастер", създадена от руски специалисти, откри потенциално опасен астероид, мощността на взрива на който при евентуален сблъсък със Земята 1000 пъти ще надхвърли мощността на взрива на челябинския метеорит, съобщи пресслужбата на Московския държавен университет "Ломоносов", цитирана от РИА "Новости" и БТА.

Новият астероид с размер 370 метра е получил названието 2014 UR116. Това е третият и най-голям такъв обект, открит с помощта на "Мастер". Двата други астероида, 2013 SW24 и 2013 UG1, имат размери 250 и съответно 125 метра.

Първият частен космически телескоп ще търси полезни изкопаеми на астероиди

Частната космическа компания Planetary Resource възнамерява да добива ценни метали, минерали и вода от астероиди. Тя ще направи първата...

Межата от от роботи-телескопи "Мастер" активно функционира от 2010 година. Тя се състои от неголеми двойни роботи-телескопи с диаметър около 40 сантиметра. Телескопите са снабдени със свръхбързи устройства за насочване и осигуряване на практически непрекъснат мониторинг на космическото пространство.

Освен това роботите-телескопи "Мастер" могат за няколко десетки секунди да се обърнат към всяка точка на небето по сигнал от космическите обсерватории.