Учени са претърсили 100 хил. галактики, без да открият следи от извънземни

Учени са претърсили 100 хил. галактики, без да открият следи от извънземни

Представата, че човечеството е само във Вселената е по-плашеща от представата да открием извънземна раса, която би искала да ни изяде или да ни показва из галактически зоопаркове, пише CNET. Ново изследване на Пенсилванския университет обаче не дава надежда. Изследователите са “претърсили” 100 хиляди галактики и не са намерили следи от развити цивилизации.

Екипът е проучвал данни от космическия телескоп WISE на американската Национална космическа агенция (NASA). “Ако една развита цивилизация използва големи количества енергия от звездите в галактиката си, за да захранва компютри, космически полети, комуникации или нещо, което не можем да си представим, според принципите на термодинамиката тази енергия трябва да се излъчва като топлина с дължина на вълната в средно инфрачервения спектър”, казва Джейсън Райт, асистент по астрономия и астрофизика в Центъра за екзопланети и обитаеми светове в Пенсилванския университет.

Изкуствен мускул ще бъде тестван в Космоса

Космическият кораб Dragon, който полетя с ракетата Falcon 9, за да презареди Международната космическа станция (МКС), носи на борда си ...

Учените са търсили в данните от WISE знаци за твърде много инфрачервено излъчване. От 100 хиляди само 50 галактики са имали необичайно високи нива на лъчение, но там не са засечени признаци на активност, която може да се свърже с развити цивилизации. Последващи изследвания на тези 50 галактики са установили, че нивата на лъчение се дължат на природни процеси. Резултатите са публикувани в The Astrophysical Journal Supplement Series.

Колкото и разочароващо да е това проучване за хората, жадуващи за признаци на извънземен интелигентен живот, няколко неща трябва да се отбележат. Възможно е да съществуват примитивни цивилизации, които не генерират инфрачервени емисии. “Те или не съществуват, или все още не използват достатъчно енергия, за да ги засечем”, казва Райт. Друго основание за надежда е фактът, че 100 хиляди галактики са нищожна част от Вселената. Изследователите предполагат, че броят на галактиките е най-малко сто милиарда. Проучването е само началото на едно по-мащабно начинание.