Търсят извънземни край 20 000 нови звездни системи

Търсят извънземни край 20 000 нови звездни системи
Снимка: Thinkstock/ Guliver

Институтът SETI е разширил програмата по търсене на извънземен разум с 20 000 нови звездни системи.

Главната разлика на новите звезди е в това, че всички те са червени джуджета, доста по-малки и студени от нашето Слънце.

SETI не откри извънземните

Необичайната звезда KIC 8462852 хвърли в недоумение астрономите със загадъчно снижаване на яркостта, което накара някои астрономи да см...

„Червените джуджета са бледи лампички в Космоса и са получава.и малко внимание от страна на учените на SETI – казва инженерът от компанията Джон Ричардс. – По-рано учените се придържаха към мнението, че други разумни същества ще живеят на планети, въртящи се по орбити около звезди, които повече приличат на нашето Слънце.“

Но сега астрономите са на друго мнение. Червените джуджета, разбира се, са по-малки и по-студени от Слънцето и зоната на потенциално обитаеми планети край тях също е по-малка, но звездите от такъв тип са несравнимо повече.

Три от всеки четири звезди се явяват червени джуджета и последните изчисления показват, че половината от звездите от такъв тип може да имат планети в потенциално обитаемите зони.

Така че през следващите две години учените от института ще изследват 20 000 нови цели и ще прослушват радиосигналите от тях. А ние на свой ред ще ви държим в течение, ако успеят да открият нещо.

Извънземните може да смятат Земята за необитаема

"Индексът на обитаемост" който учените използват, за да оценят вероятността от откриване на живот на една или друга планета, не е много...

В същото време екип планетолози смятат, че развитите цивилизации на извънземни могат да остават „невидими“ за наблюдателите на Земята, ако осветяват своята планета с лазерна инсталация със сравнително скромната мощност от 30 мегавата.

Според Дейвид Кипинг и Алекс Тийчи от Колумбийския университет в Ню Йорк (САЩ) извънземните могат лесно да скрият своята планета от телескоп като „Кеплер“, използвайки специална лазерна инсталация, която да свети към Земята в момента, когато яхната планета преминава по диска на светилото за наблюдателите в Слънчевата система.

Концентрираният лъч лазерна светлина според планетолозите ще компенсира спадането в яркостта на звездата и фактически ще заслепи „Кеплер“ и други транзитни телескопи.