Виждали ли сте колко велика е Вселената? (ВИДЕО)

20665
Виждали ли сте колко велика е Вселената? (ВИДЕО)

Можете ли да си представите колко велик е Космосът? Труден въпрос – дори знанията не ни дават представа за това, което не може да се вмести в нашите глави по принцип.

Можем да запомним множество цифри, но реалният мащаб на размерите и разстоянията във Вселената е толкова голям, че всеки път, когато правим подходящи сравнения, задължително се учудваме.

И в следващата подборка удивлението е гарантирано – представяме ви четири модела илюстрации на космическите мащаби.

Започваме със Слънчевата система – видеото на Марк Робер я демонстрира цялата, чак до още неоткритата хипотетична Девета планета.

С доста по-голям мащаб е анимацията, която обхваща размери от съвсем малки – елементарни частици – до невероятни, включващи галактични купове и цялата Вселена. Работа на Алекс Кузоян и неговите колеги за видеоканала BI Science.

Откриха най-големия обект във Вселената

Астрофизици от Испания, Естония, САЩ и Великобритания са открили най-големия обект във Вселената – галактична стена. Изследване...

Следващото видео може да вземе награда в номинацията „Най-трогателно“. Бавно разгръщащата се панорама на Вселената е създадена с използването на снимки от Google Maps и космически изображения, които се разкриват под звуците на прекрасна музикална композиция. Остава само едно: да слушате и да се наслаждавате.

Ако още не сте почувствали докрай колко малки сме всъщност ние на фона на Вселенските панорами, със сигурност ще ви впечатли класическото видео, подготвено от Американския музей за естествена история (AMNH). От Земята до границите на обозримия свят – и отново обратно, на нашата космическа родина.