Древният Марс бил двойник на Земята

Древният Марс бил двойник на Земята

Марсоходът Curiosity е открил на повърхността на Марс скали, сходни с преобладаващите на Земята преди 2,5 млрд. години, съобщава порталът Sci-News.

"Марс е разглеждан като почти напълно базалтова планета с наличието на тъмни и сравнително плътни магмени скали, подобни на тези, които образуват океанската кора на Земята. Но кратерът Гейл, където кацна марсоходът Curiosity, съдържа фрагменти от много древни магмени породи с ясно светъл цвят", казва д-р Роджър Уинс от Лосаламоската национална лаборатория.

Опал в метеорит помага в откриването на живот на Марс

Учените за първи път откриха преки доказателства за съществуването на опал на Марс. Следи от този скъпоценен камък, открити в марсианск...

Изследователите получили изображения и данни от химическия анализ на фрагментите и стигнали до извода, че образуванията със светъл оттенък се състоят от фелдшпат и вероятно кварц, което ги прави подобни на гранитната континентална кора на Земята, преобладавала на планетата преди повече от 2,5 млрд. години.

По-рано холандски изследователи установиха, че преди около 1 млн. години на повърхността на Марс е имало вода и дори своеобразни реки, което не е толкова отдавна според космическите мерки.