След 50 години ще откриваме обитаеми светове

След 50 години ще откриваме обитаеми светове
Снимка: YouTube

След 50 години човечеството ще бъде в състояние да открива обитаеми планети, смята един от първооткривателите на най-близката до Земята екзопланета – професорът по астрофизика Стефан Удри, ръководител на катедрата по астрономия в Женева.

"Мисля, че ще имаме възможности за откриване на потенциално пригодни за живот планети и планети, на които има живот. И това ще са планети, до които искаме да се доберем. Но това е много дълъг път. Говорим за половин век и дори повече. Но всяко откритие днес е тухличка, върху която се строи нашият път", казва Удри пред РИА Новости.

Откриха най-близката планета като Земята

Наблюдения с телескопа "Спицър" потвърдиха съществуването на земеподобна планета на 21 светлинни години от Слънцето. До момента това е ...

По думите му за откриването на така наречените биологични следи в атмосферата на планети, които говорят за наличието на прост живот, е необходим телескоп от ново поколение. Такъв като приемника на "Хъбъл" – телескопа "Джеймс Уеб".

Засега учените могат да разкажат за атмосферата само на гигантски планети, тъй като не притежават възможности за изучаване на планети с по-малки размери.

"В момента можем да определим това само с гигантски планети, защото те имат голяма атмосфера и това е по-лесно. И ние го правим от Земята, използвайки 4-метрови телескопи. Европейците и американците сега разработват нови поколения гигантски телескопи с размери 40 метра. Те ще бъдат достъпни след 10 години. Така че се надяваме тогава да можем да започнем да оценяваме характеристиките на атмосферите вече на малки планети", разказва ученият.

Удри добавил, че дори за определянето дали е годна една планета за живот, е необходимо да се знае не само нейният размер, но и плътността и масата ѝ. Тези данни позволяват да се разбере има лина планетата атмосфера и условия, достатъчни за наличието на вода.

Откриха годна за живот планета

Учени откриха планета, обикаляща около звезда, подобна на Слънцето. Според изследователите, тя може да има климат, в който да същес...

Засега учените често могат да разбират само размера на планетите. Именно затова откриването миналата седмица на най-близката до Земята екзопанета с размери, по-малки от Марс, чийто радиус, плътност и маса учените са успели да потвърдят експериментално за първи път, е толкова важно за науката.

Миналата седмица НАСА потвърди откриването на планетата HD 219134b в съзвездието Касиопея. Планетата е разположена на 21 светлинни години от Земята. По оценки на НАСА планетата е 1,6 пъти по-голяма от Земята и по обем е 4,5 пъти по-тежка. Тя се върти по прекалено близка до своята звезда орбита, което силно намалява шансовете на нея да се открие живот.