Определиха третата по големина планета джудже в Слънчевата система

Определиха третата по големина планета джудже в Слънчевата система

Небесни механици са уточнили размерите на един от най-големите обекти в пояса на Кайпер – (225088) 2007 OR10.

Диаметърът на небесното тяло е приблизително 1535 километра, което го поставя на трето място по размери сред известните планети джуджета в Слънчевата система след Плутон и Ерида, чиито размери са почти еднакви. Изследването на учените е публикувано на сайта arXiv.org, съобщава Lenta.ru.

Откриха планета три пъти по-далече от Плутон

Астрономи са открили най-далечния обект в Слънчевата система – той е три пъти по-далече от Слънцето в сравнение с Плутон, пише Ме...

Изследването на отражателната способност на тялото (225088) 2007 OR10 позволило да се предположи ниска скорост на въртене на планетата около своята ос (с периоди 44,8 или 22,4 часа) и нейната геометрична форма (елипсоид на Маклорен).

Учените не изключват наличието в близост до небесното тяло на газообразни азот и метан. За откриването на (225088) 2007 OR10 официално беше обявено през 2009 година. По-рано това тяло се намираше в първата десетка на най-големите транснептунови обекти.

Учените са успели да уточнят параметрите на (225088) 2007 OR10 с помощта на спътниковия телескоп Herschel на Европейската космическа агенция и мисията K2 на орбиталната обсерватория Kepler на НАСА.

Първата обсерватория позволила да се изследва (225088) 2007 OR10 в инфрачервения диапазон, а втората – да се изучат оптичните криви на блясъка на небесното тяло. Обединените данни от двете обсерватории позволили на учените да получат дадените резултати.

Откриха девета планета в Слънчевата система като Нептун (ВИДЕО)

Нови доказателства сочат съществуването на голям транснептунов обект на границата на Слънчевата система - т.нар. Планета Х. Откритието ...

Диаметърът на Плутон според получените от станцията „Нови хоризонти“ данни е 2370 километра (с грешка 20 километра). Диаметърът на Ерида е по-малък и е приблизително равен на 2336 километра.

Международният астрономически съюз признава официално съществуването на пет планети джуджета: Церера се намира в Астероидния пояс между орбитите на Марс и Юпитер, а другите – Плутон, Ерида, Макемаке и Хаумея – са зад орбитата на Нептун.